www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Volvo Trucks testuje samochody ciężarowe z silnikami
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Volvo Trucks testuje samochody ciężarowe z silnikami wysokoprężnymi zasilanymi metanem

W lutym Volvo Trucks rozpocznie testy eksploatacyjne silników wysokoprężnych zasilanych metanem. Technologia będzie badana w rzeczywistych warunkach eksploatacji, we współpracy z wybranymi klientami w Szwecji.
– Robimy to, że wprowadzić na rynek rozwiązanie łączące w sobie doskonałe właściwości pod względem ochrony środowiska, sprawności energetycznej, właściwości jezdnych i niskich kosztów eksploatacji – mówi Gunnar Ekwall, menedżer produktów Volvo Trucks w Skandynawii.

Pierwsza siódemka klientów uczestniczących w testach to: Borås Energi & Miljö, Ragn-Sells Sollentuna, Schenker-TGM Göteborg, Slaka Potatis Linköping, Svebol Logistics/Lidl Tumba, Viebke Åkeri Helsingborg i XR Miljöhantering Skövde. W ciągu kilku dni do wybranego klienta trafi ósmy pojazd testowy. Do testów wybrano dwa modele samochodów ciężarowych wyposażonych w silniki 7-litrowe: Volvo FL i Volvo FE.

Rosnące zapotrzebowanie na samochody ciężarowe zasilane gazem
Wraz z rozwojem sieci stacji paliwowych oferujących biogaz rynek wykazuje coraz większe zainteresowanie pojazdami napędzanymi silnikami spalającymi paliwo gazowe. Wybór Volvo Trucks padł na wyjątkową technologię, umożliwiającą zasilanie silnika wysokoprężnego mieszanką metanu i oleju napędowego. Dzięki temu połączono korzyści wynikające ze spalania gazu z wysoką sprawnością ogólną silnika wysokoprężnego – wyższą o około 35 procent od sprawności silnika o zapłonie iskrowym. Rezultatem jest znacznie niższe zużycie energii w porównaniu do samochodów ciężarowych z konwencjonalnymi silnikami gazowymi.

Wysoka sprawność i niezawodność
– Oprócz niższego zużycia paliwa, system spalania mieszanki metanu i oleju napędowego zapewnia większą niezawodność i niższe koszty eksploatacji pojazdu. Co więcej, jeżeli wyczerpie się gaz, kierowca może kontynuować jazdę wykorzystując tylko olej napędowy. Tak więc, jest to praktyczne i dostępne rozwiązanie dla wielu klientów, nawet na obszarach o wciąż nie w pełni rozwiniętej sieci dystrybucji gazu – wyjaśnia Gunnar Ekwall.

Fakty
Jak działa silnik gazowy Volvo Trucks zastosowany w pojazdach FL/FE:
• Rozwiązanie bazuje na sprawdzonych, niezawodnych silnikach wysokoprężnych Volvo spełniających normę emisji spalin Euro 5. Dostosowanie jednostki napędowej do spalania gazu polega na zamontowaniu w pojeździe zbiorników na sprężony metan (CNG/CBG). Poza tym, jednostkę napędową wyposaża się w dodatkowy, odrębny układ zasilania z wtryskiwaczami gazu umieszczonymi w kolektorze dolotowym. Prace dostosowawcze są prowadzone we współpracy z firmą Stadspartner, przy wykorzystaniu technologii Hardstaff.

• Czynnikiem zapalającym mieszankę metanowo-powietrzną jest płomień powstający wskutek samozapłonu niewielkiej dawki oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania. Taki mechanizm spalania umożliwia wyeliminowanie świecy zapłonowej i pozwala na pełne wykorzystanie sprawności silnika wysokoprężnego. W rezultacie właściwości jezdne są identyczne, jak w przypadku pojazdu napędzanego konwencjonalnym silnikiem zasilanym olejem napędowym.

• Wymagana ilość oleju napędowego zmienia się, zależnie od zmian warunków pracy silnika, lecz celem Volvo Trucks jest ograniczenie zużycia tego paliwa do minimum.

Metan + olej napędowy – najważniejsze zalety technologii Volvo Trucks:
• Volvo Trucks jest pierwszym producentem wydajnych silników wysokoprężnych zasilanych gazem, spełniających normę emisji spalin Euro 5

• Około 25 procent mniejsze zużycie energii w porównaniu do konwencjonalnego silnika gazowego.
• Identyczna jak w przypadku konwencjonalnych silników wysokoprężnych moc i właściwości jezdne.

• Technologia oparta na dwóch rodzajach paliwa umożliwia kontynuowanie jazdy tylko przy wykorzystaniu oleju napędowego, gdy wyczerpie się gaz – dodatkowa zaleta do czasu powstania w pełni rozwiniętej sieci dystrybucji gazu.

• Wysoka sprawność silnika, w połączeniu z możliwością użycia gazu skroplonego powoduje, że technologia ta staje się realną alternatywą w transporcie długodystansowym.

Metan, fakty:
Metan jest składnikiem zarówno gazu ziemnego, jak i biogazu. Gaz ziemny jest paliwem kopalnym, podczas gdy biogaz produkuje się z surowców biodegradowalnych, np. odpadów.
Więcej: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin