www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
GITD: Kampania buraczana w toku
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

W dniu 29 grudnia 2009 r. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie przeprowadził wspólne działania kontrolne wraz ze strażnikami międzygminnymi z Pyrzyc i policjantami z KPP Pyrzyce. Podjęcie wspólnej inicjatywy spowodowały interwencje wpływające do gminy o niszczeniu dróg przez przeładowane pojazdy przewożące buraki.



Koleiny powstają głównie w warstwach asfaltowych na odcinkach dróg w miejscach, gdzie wywoływane są zwiększone naprężenia, np. na skrzyżowaniach dróg, wzniesieniach, długich podjazdach oraz miejscach postoju ciężkich pojazdów samochodowych (parkingi, pobocza dróg), gdzie oprócz działania sił pionowych pochodzących od ciężaru pojazdów i ładunków, występują duże siły poziome. Wskutek obciążenia transportem drogowym i przenikania wody, warstwa podbudowy drogi ulega rozluźnieniu, a następnie destrukcji, natomiast nawierzchnia bitumiczno-asfaltowa drogi deformacji i popękaniu. W konsekwencji powstają koleiny i odkrycia podbudowy. Poza tym zjawisko przeładowywania pojazdów jest prowadzeniem nieuczciwej konkurencji w stosunku do innych przewoźników. Kosztem przeładowania pojazdów obniża się frachty, przez co uczciwych przewoźników stawia się na pozycji przegranych podczas negocjacji stawek za przewóz.

W efekcie podjętych działań zatrzymano do kontroli dwa pojazdy przewożące buraki do cukrowni w Kluczewie. Po zważeniu i odjęciu możliwych błędów ważenia, okazało się że posiadają one masę: pierwszy 48,07 tony, drugi 51,46 tony. Po naszych drogach dozwolony jest ruch pojazdów, których dmc nie przekracza 40 ton.

Oprócz niszczenia infrastruktury drogowej, istotny jest również aspekt bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Reakcja na kierowanie przeciążoną ciężarówką znacznie odbiega od nieprzeładowanego pojazdu - wydłuża się droga hamowania ciężarówki przeciążonej.

Oba pojazdy należały do tego samego przewoźnika. Obecnie ITD Szczecin prowadzi postępowanie administracyjne. Przewoźnikowi grozi kara za naruszenie przepisów ustawy o drogach publicznych w wysokości 70 100 złotych oraz naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym - niepoddanie obowiązkowemu sprawdzeniu tachografu i niewystawienie kierowcom zaświadczeń o spełnieniu wymagań postawionych kierowcom – 2 000 złotych. Za nadmiernie zużyty bieżnik opon zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.

etransport.pl za GITD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin