www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Diesel na gaz
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Volvo Trucks pierwszym producentem silników wysokoprężnych zasilanych gazem, spełniających normę emisji spalin Euro 5



Volvo Trucks będzie pierwszym producentem dysponującym wydajnym silnikiem wysokoprężnym zasilanym mieszanką metanu i oleju napędowego. Silnik spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 5, obowiązującą od jesieni 2009 r. Testy eksploatacyjne rozpoczną się w 2010 r. w Szwecji i Wielkiej Brytanii. – Dzięki tej wyjątkowej technologii udaje się nam połączyć zalety gazu, jako paliwa z wysoką sprawnością, typową dla silników wysokoprężnych, która jest o około 30-40 procent większa od sprawności silników o zapłonie iskrowym – twierdzi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks. – Rezultatem jest znacznie mniejsze zużycie energii przez samochód ciężarowy, w porównaniu do pojazdów z konwencjonalnymi silnikami gazowymi. Rozwiązanie bazuje na sprawdzonych, niezawodnych silnikach wysokoprężnych Volvo, spełniających normę emisji spalin Euro 5. Dostosowanie jednostki napędowej do spalania gazu polega na zamontowaniu w pojeździe zbiorników na wydajny objętościowo skroplony metan (LNG/LBG) lub metan sprężony (CNG/CBG). Poza tym, jednostkę napędową wyposaża się w dodatkowy, odrębny układ zasilania z wtryskiwaczami gazu umieszczonymi w kolektorze dolotowym. Czynnikiem zapalającym mieszankę metanowo-powietrzną jest płomień powstający wskutek samozapłonu niewielkiej dawki oleju napędowego wtryskiwanego do komory spalania. Taki mechanizm spalania umożliwia wyeliminowanie świecy zapłonowej i pozwala na pełne wykorzystanie sprawności silnika wysokoprężnego. W rezultacie właściwości jezdne są identyczne, jak w przypadku pojazdu napędzanego konwencjonalnym silnikiem zasilanym olejem napędowym. Jeżeli gaz się wyczerpie, silnik może kontynuować pracę spalając tylko olej napędowy. Jest to charakterystyczna cecha technologii Volvo, dzięki której opracowany system spalania staje się realną alternatywą dla wielu klientów, nawet na obszarach o słabo rozwiniętej sieci dystrybucji gazu.


Cytat:
Źródło: trailer.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Podobno w 2014 już E6

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin