www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Man TGA
Idź do strony 1, 2  Następny  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> MAN
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Seria MAN TGA uzyskała tytuł "Ciężarówki Roku 2001" (International Truck of the Year 2001)[1].

Produkcję serii TGA rozpoczęto w 2000 roku początkowo wyłącznie w odmianach przeznaczonych do transportu dalekobieżnego. Wersje przeznaczone do przewozów ładunków na krótszych dystansach wprowadzone zostały do oferty w III kwartale tego samego roku.

Do napędu tej serii modelowej przewidziano silniki rodziny D 2866 o pojemności 12 litrów i mocach 310 KM, 360 KM lub 410 KM. Wersje do dalekobieżnych przewozów wyposażane były w silniki rodziny D 2876 o pojemności 12,8 litra i mocach 460 KM lub 510 KM.
Od 2004 roku montowana jest nowa seria silników D 20 wyposażona we wtrysk bezpośredni typu Common rail o mocach 310 KM, 350 KM, 390 KM i 430 KM. Seria silników D 2876 przeszła również modernizację i uzyskiwała moc 480 KM lub 530 KM.

Silnik z serii D 20 typu D 2066 LF01 ma 6 cylindrów w układzie pionowym, rzędowym i z górnym wałkiem rozrządu; jest turbodoładowany, z chłodzeniem powietrza doładowującego i recyrkulacją spalin. Ma 4 zawory na cylinder, pojemność skokową 10,518 litra i stopień sprężania 19:1. Moc maksymalna tego silnika wynosi 316 kW (430 KM) przy 1900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 2100 Nm przy 1000-1400 obr./min.

Silnik z serii D 26 typu D 2676 LF01 ma 6 cylindrów w układzie pionowym, rzędowym, z górnym wałkiem, turbodoładowaniem, chłodzeniem powietrza i recyrkulacją spalin. Ma również 4 zawory na cylinder, pojemność skokową 12,418 litra i osiąga moc maksymalną 353 kW (480 KM) przy 1900 obr./min i moment obrotowy 2300 Nm przy 1050-1400 obr./min. Możliwe jest zwiększenie mocy silników serii D 26 aż do 397 kW (540 KM) i ich momentu obrotowego do 2500 Nm.

Modele serii TGA wyposażane były w 6 rodzai kabin. Krótką M, przedłużoną L, przedłużoną i podwyższoną LX. Pojazdy dalekobieżne wyposażane były w szersze o 20 cm kabiny XL, XLX (od 2006 toku) oraz największą XXL.

W październiku 2007 roku rozpoczęto produkcję modeli rodziny TGA w zakładach "MAN Trucks" zlokalizowanych w Niepołomicach pod Krakowem. Są to modele przeznaczone głównie na rynki państw byłego ZSRR oraz odmiany należące do serii "WorldWide" przeznaczone do sprzedaży na rynkach państw afrykańskich i arabskich. Wersje "WorldWide" charakteryzują się wykorzystaniem podzespołów starszych serii modelowych koncernu MAN AG. Modele te napędzane są spełniającymi normy czystości spalin Euro 2 lub Euro 3, 6 cylindrowymi silnikami serii D2066 oraz D2676.





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek23 dnia , w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Prowadziłem kiedyś MAN-a z 2004 roku model TGA 18.460 w automacie bardzo fajnie mi się go prowadziło!!!

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Ja nie ale stralisa automatic tak

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Stralis-em też jechałem jako kierowca w automacie 500 KM

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

No u azora zgadłem ja też u niego na placu (Cieszyn)

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Ja w Żorach na parkingu ojciec mi dał kawałek się przewieść.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

fajnie

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

czy MAN prowadził SCR E5 z AdBlue do TGA czy w dopiero w TGX jak na razie wiem to E4 jest w TGA

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

W TGA też są silniki z Adblue

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Aha no właśnie jak na razie się nie spotkałem TGA na AdBlue tylko TGX i TGA od Viezzer-a Man-ami E4

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Jeździłem takim Manikiem u Azora Mam też filmik na Youtube.pl

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Ja też wakacje trasa 2008 3 tygodnie fajnie się nim jechało tylko słaby jest 440 to za mało z porównaniem 500DXi jest różnica

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

sebek23 napisał:
Ja też wakacje trasa 2008 3 tygodnie fajnie się nim jechało tylko słaby jest 440 to za mało z porównaniem 500DXi jest różnica


I biegi ciężko wchodzą Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
darth_maul_93
Moderator
PostWysłany:


Dołączył: 04 Sty 2010

Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

A ja mam pytanie. To AdBlue to jest filtr cząsteczek stałych służący do recyrkulacji spalin?? Bo nie jestem pewny

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
behemoth
Administrator
PostWysłany:


Dołączył: 05 Kwi 2009

Posty: 900
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

Hmm wydaje mi się że tak, ale nie jestem w 100% pewien. Więc nie wprowadzam Cię w błąd.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> MAN Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin