www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Volvo VN 660
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> AMERICAN TRUCK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Volvo VN660 jest jedną z najnowszych kreacji amerykańskiej filii szwedzkiego producenta. To trzeci w kolejności model w serii ciągników długodystansowych VN. Napędzany skonstruowanym na bazie europejskiego silnika D12 agregatem VE 12 pojazd wyposażono w luksusową kabinę.

W skład ostatniej serii ciągników drogowych Volvo wchodzą modele YN610, YN660 i największy z nich VN770. W pierwszym z wymienionych sypialna część kabiny jest niższa niż w pozostałych, brak też tylnych okien bocznych. W VN660 o wyższej, zintegrowanej części sypialnej znajdują się umieszczone wysoko po bokach okienka oraz dodatkowe okienko w dachu. Model VN770 zaopatrzono zaś w dłuższy segment sypialny typu Integral Sleeper - z dwoma dodatkowymi oknami po bokach kabiny.

W szoferce Volvo VN660 znajdują się wieszaki na ubrania, półki i schowki, instalacja do przyłączenia telewizora i sześciokanałowe radio stereofoniczne. Pojazd zwraca uwagę miękkimi, aerodynamicznymi i wyrafinowanymi liniami, charakterystycznymi dla ciężarówek Volvo produkowanych w Stanach Zjednoczonych. Maskę ciągnika wykonano z tworzyw kompozytowych SMC. Kanały wlotu powietrza umieszczono w bocznych ścianach komory silnika, a filtr powietrza pod maską. Ciężarówkę napędza sześciocylindrowy silnik VE o pojemności 12 l i mocy 345 KM, z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Wykorzystano w nim górny wałek rozrządu, technikę czterozaworo-wą i elektroniczny wtrysk bezpośredni. Pracą agregatu steruje elektroniczny system Yectro II, wychwytujący na bieżąco, na podstawie wielu parametrów pracy, wszelkie odstępstwa od normy.

DANE TECHNICZNE:
Silnik: 6-cylindrowy turbodiesel o pojemności 12 l i mocy 345 KM (253 kW), z chłodnicą powietrza dotadowującego
Skrzynia biegów: 13-biegowa
Resorowanie: z przodu i z tyłu resory piórowe paraboliczne
Rama: kratownica; podtuznice i poprzeczki stalowe
Hamulce: AirCam, bębnowe, sterowane pneumatycznie; system ABS
Ciężar całkowity: ponad 14,9 t
Udźwig całkowity: w zależności od ustaw stanowych w USA - 38 t lub więcej



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> AMERICAN TRUCK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin