www.paszek-michal.pl.tl - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum www.paszek-michal.pl.tl  Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Kenworth T 600 A
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> AMERICAN TRUCK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek23
Zastępca administratora
PostWysłany:


Dołączył: 25 Kwi 2009

Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Milówka/Montreal
Płeć: Mężczyzna

Kiedy na rynku pojawił się Kenworth T 600 A ze ściętą maską, szybko zyskał przydomek "Anteater", czyli "mrówkojad". Równie szybko zapełniała się księga zamówień - po raz pierwszy amerykański producent zadbał o poprawienie ekonomiczności pojazdu.

Niełatwo było przekonać amerykańskich truckerów do aerodynamicznego modelu T 600. Ich dotychczasowe bożyszcze stanowił przecież potężny, błyszczący chromem stwór o wyzywającej kolorystyce. Model T 600 - o zaokrąglonych liniach - był dla nich po prostu "zbyt mało męski". Aby dowieść zalet modelu T 600, Kenworth zdecydował się w 1990 r. na "przełajową", pokazową trzech swoich nowych trucków po całych Stanach. Wyposażono je w silniki dieslowskie Cummins, o mocy od 330 do 460 KM. Biorący udział w akcji Garry Ziebel stwierdził, że było to równie wielkie wyzwanie dla silników, jak i dla samych kierowców. W ciągu niewielu dni dokonali tego, na co zwykle kierowca pokonujący długie trasy potrzebuje całego roku. "To-ur America" stał się przebojem reklamowym i pozwolił sprzedać w ciągu 10 lat aż 70 000 egzemplarzy modelu T 600! W 1995 r. Ken-wortha uhonorowano Narodowym Medalem Zasługi w dziedzinie badań i rozwoju sektora samochodowego.

DANE TECHNICZNE:
Producent: Kenworth TruckCompany, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: T 600 A
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: 6-cylindrowy Diesel Cummins LT10 - o mocy 270 KM (199 kW) lub Caterpillar - od 285 do 400 KM (210-294 kW)
Skrzynia biegów: manualna - Fuller lub Spicer (15 albo 16 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, dwie podtużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe
Ciężar całkowity: ponad 15 t (w USA klasa Cool
Udźwig całkowity: do 70 t



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paszek-michal.pl.tl Strona Główna -> AMERICAN TRUCK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Programosy

Regulamin